تاپیک خبر های متفرقه داخلی صدا و سیما
صفحه 1 از 2
صفحه 1 از 2 • 1, 2
رد: تاپیک خبر های متفرقه داخلی صدا و سیما
مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان گفت: برای نخستین بار فرستنده دیجیتالی در چادگان راه اندازی شد. علی کلباسی در گفتوگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد راهاندازی فرستنده دیجیتالی در چادگان اظهار کرد: همزمان با سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نخستین فرستنده دیجیتالی دهکده تفریحی کشور در شهرستان چادگان به بهرهبرداری رسید.
وی با اشاره به اینکه این فرستنده دیجیتال در زمینی به مساحت ۲۲۰متر مربع راهاندازی شده است، تصریح کرد: با نصب این فرستنده دیجیتالی میتوان ۱۷ شبکه دیجیتال تلویزیونی و ۱۳ شبکه دیجیتال رادیویی را پوشش میدهد.
مدیر کل صدا و سیمای مرکز اصفهان افزود: نخستین فرستنده دیجیتال چادگان در قالب دو بسته دیجیتال در باندUHF روی کانالهای ۶۳ و ۶۷ راهاندازی شد.
وی با بیان اینکه نمایندگی اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مرکز اصفهان نیز در این مکان آغاز به کار کرده است، اضافه کرد: برای اجرای این طرح ۴۳ میلیارد ریال هزینه شده است.
رد: تاپیک خبر های متفرقه داخلی صدا و سیما
اعتراض صداوسیما به تلویزیون ترکیه
امور بین الملل صداوسیمای ایران در نامه ای اعتراض خود را به پخش سکانس های ضدایرانی در تلویزیون ترکیه اعلام کرد.
به گزارش ایسنا، مرکز امور بین الملل صداوسیما در نامه ای خطاب به رییس شورای عالی نظارت بر رادیو تلویزیون های ترکیه، به پخش سکانس هایی از فیلم "دره گرگها " در شبکه atv ترکیه اعتراض کرد.
سید محمد حسینی در این نامه آورده است: بخش هایی از این سریال با دستمایه قرار دادن موضوعی انتزاعی، چهره ناپسندی از سرکنسولگری ایران در استانبول و دیپلمات های ایرانی ارائه می کند که خلاف واقعیت است.
رییس مرکز امور بین الملل صداوسیما در این نامه متذکر شده است، از آنجا که این فضاسازی های غیرواقعی می تواند در درازمدت تاثیر ناپسندی بر افکار عمومی مردم ترکیه داشته باشد و متقابلا بازتاب های آن در میان مردم ایران باعث تغییر نگرش آنان شود، لازم است این اقدامات با جدیت و توجه عمیق تری واکاوی شود.
وی در این نامه از دست اندرکاران تلویزیون ترکیه خواسته در مسیر همدلی و همبستگی دو ملت مسلمان ایران و ترکیه گام بردارند.
رد: تاپیک خبر های متفرقه داخلی صدا و سیما
تهیهکنندهی مجموعه تلویزیونی «کلاه قرمزی» دربارهی مراحل آمادهسازی این مجموعه برای نوروز ۹۲، گفت: با توجه به شرایطی که پیش آمده است، «کلاه قرمزی» مهمان خانهها در نوروز نخواهد شد. حمید مدرسی در گفتوگویی کوتاه با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دربارهی شرایط پیشآمده گفت: با توجه به مشکلات مالی و اداری، ساخت این پروژه متوقف شده است و تقریبا منتفی است.
او ترجیح داد فعلا توضیح بیشتری در این زمینه ندهد.
به گزارش ایسنا، حدود دو ماه و نیم پیش تولید مجموعه «کلاه قرمزی» انجام شده است.
پیشتر مدیر شبکه دو و مدیر گروه کودک این شبکه پخش «کلاه قرمزی» را در نوروز ۹۲ قطعی دانسته بودند.
رد: تاپیک خبر های متفرقه داخلی صدا و سیما
طرح افتتاح ده شبکه تلویزیونی جدید از سوی معاونت سیما به ریاست سازمان صدا و سیما ارائه شده و در صورت انجام مراحل نهایی، این ده شبکه تخصصی سال آینده از طریق گیرندههای دیجیتال قابل دریافت خواهد بود.
هماکنون مطالعات این طرح انجام شده و افتتاح شبکههای علم و فناوری، فرهنگ و هنر، زیارت، اقتصاد، کودک و نوجوان و گردشگری در اولویت قرار گرفته است. کانالهای ورزش یک، دو و سه نیز بزودی به این شبکهها اضافه خواهد شد. درحال حاضر ۲۰ شبکه از طریق دستگاههای گیرنده دیجیتال قابل تماشاست و در صورت افتتاح بسته رسانهای (ts) سوم، معاونت سیما قادر خواهد بود ده شبکه جدید را تقدیم علاقهمندان کند.
علی دارابی، معاون سیمای رسانه ملی ضمن اعلام این خبر به جامجم درباره کانالهای ورزشی در نظرگرفته شده، گفت: الان یک شبکه ورزش پاسخگوی نیاز جامعه ما نیست. ما داریم کانالهای ورزش یک، دو و سه را طراحی میکنیم که مسابقات ورزشهای پرطرفدار را پخش کنیم. مثلا یک شبکه فقط فوتبال داخلی و خارجی پخش کند و کسی که به فوتبال علاقهمند است، مخاطب این شبکه خواهد بود.
وی در پاسخ به این پرسش که این سه کانال چه رشتههای ورزشی را پوشش خواهد داد، اظهار کرد: ما یک نظرسنجی انجام دادیم که براساس آن تقاضا و علاقهمندی به پخش مسابقات فوتبال ۷۰ درصد است.
کشتی و والیبال و شنا با ۳۶، ۱۳ و ۷ درصد در رتبههای بعدی قرار دارند. ما تولیداتمان را براساس نظرسنجیها و تحقیقات توسعه میدهیم. نحوه پرداختن به رشتههای ورزشی در این کانالها در شورای ورزشی تلویزیون بررسی شده است.
دارابی درباره برنامههای شبکه زیارت توضیح داد: ما اولین کشور شیعی دنیا هستیم. حتما باید یک شبکه زیارت داشته باشیم که این همه اماکن زیارتی و امامزادهها را معرفی کند.
وی با بیان این که با این بودجه و اعتبارات فعلی نمیشود همه توقعات را برآورده کرد، گفت: نهادهای ذیربط باید بیایند و کمک بکنند. مثلا سازمان حج و زیارت و اوقاف و نهادهای دینی باید به کمک شبکه زیارت بیایند. بحث ما فقط مشاوره فکری و معنوی نیست. اینها واقعا باید سرمایهگذاری کنند. دانشگاهها و وزارت علوم باید از شبکه علم و فناوری حمایت کنند.
شبکه گردشگری، فراملی عمل میکند
در بین شبکههای جدید نام شبکه گردشگری هم بهچشم میخورد. پیشتر گفته شده بود که شبکه شما قرار است جاذبههای گردشگری گوشه و کنار ایران را معرفی کند و این نکته در ردیف ماموریتهای شبکه شما قرار گرفته است. با توجه به افتتاح شبکهای مستقل به نام گردشگری این سوال پیش میآید که آیا برنامههای این دو شبکه با هم تداخلی نخواهد داشت.
معاون سیما در پاسخ به این سوال گفت: شبکه شما در حوزه معاونت مجلس و استانها فعالیت میکند. ماموریت شبکه شما این است که برنامههای استانها را پوشش بدهد. طبیعتا یکی از کارهای مهمی که باید به آن بپردازند معرفی قطبهای سیاحتی ایران است. اهداف معاونت سیما فراتر از اینهاست. ما در معاونت سیما به دنبال ایجاد یک شبکه فراملی هستیم که میخواهد هم ایران را به دنیا معرفی کند و هم صنعت گردشگری را رونق بدهد. محور این شبکه جاذبههای سیاحتی خود ایران است. اما برای ایرانیانی که میخواهند خارج کشور را ببینند هم برنامههایی دارد.
وی افزود: ما مرجع حوزه تولید هستیم و باید این کار را انجام دهیم. اما اگر تشخیص مسئولان سازمان این باشد که شبکه شما این کار را انجام بدهد ما میپذیریم. به هر حال همه در یک خانواده داریم کار میکنیم. ما بر مبنای وظیفهای که در تلویزیون داریم این شبکهها را پیشبینی کردهایم.
دارابی درباره تداخل شبکههای بازار و اقتصاد نیز گفت: شبکه بازار یک شبکه مادر است و تجارت و صنعت در داخلش قرار میگیرد. اگر شبکه اقتصاد راهاندازی بشود در کارکرد بقیه شبکهها باید بازنگری کنیم.
وی افتتاح شبکه فرهنگ و هنر را ضروری خواند و گفت: سینما و تئاتر مخاطبان زیادی دارد و مردم زیادی اخبار و اتفاقات هنری را دنبال میکنند. در حال حاضر برنامههای هنری و فرهنگی زیادی از شبکهها پخش میشود. اما جدول پخش ما اجازه نمیدهد بیشتر از این به مسائل هنری و فرهنگی بپردازیم. با راهاندازی یک شبکه مستقل این مشکل برطرف خواهد شد. وی ضمن تقدیر از زحمات دستاندرکاران حوزه فنی تلویزیون گفت: این عزیزان در شرایط تحریم و کمبود اعتبار کار بزرگی کردند.
ما بزودی افتتاح رسمی شبکههای تماشا و سلامت را شاهد خواهیم بود که مدیون تلاش مهندسان فنی سازمان صدا و سیما و دیگر همکاران ماست.
منبع خبــر: روزنامه جام جم – ۶ اسفندماه ۱۳۹۱
رد: تاپیک خبر های متفرقه داخلی صدا و سیما
سریال ایرانی «آخرین ایست بازرسی» به کارگردانی «محمد هادی نائیجی» در جنوب لبنان تصویربرداری شده است.
این اولین سریال ایرانی است که به زبان عربی تولید شده است.
به گزارش شبکه خبری «المنار»، در این سریال مقاومت مردم لبنان در برابر حملات رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۹۰ و اتفاقاتی که برای خانوادههای لبنانی رخ داد، در پنج قسمت روایت شده است.
در این سریال دو بازیگر لبنانی نقشآفرینی کردهاند. «مهدی سعدی» کار تدوین این سریال را برعهده دارد و تا کنون مونتاژ نیمی از آن را به اتمام رسانده است. منبع: ایمنا
رد: تاپیک خبر های متفرقه داخلی صدا و سیما
جدول زمانی قطع سیگنال های ماهواره ای به علت اختلالات خورشیدی بهاری با توجه به نزدیکی تعادل بهاری و موقعیت خورشید نسبت به زمین و ماهواره های مورد استفاده در صدا و سیما، اختلال خورشیدی در ایستگاههای ماهواره ای سازمان به شرح زیر می باشد:اختلال بر روی ماهواره اینتلست ۹۰۲ در تهران از ساعت ۱۱:۳۴(به وقت تهران) روز ۱۲/۱۲/۱۳۹۱ سال جاری آغاز می شود و تا روز ۲۰/۱۲/۱۳۹۱ ادامه دارد.حداکثر قطعی ۶ دقیقه می باشد.اختلال بر روی ماهواره عربست ۲۶ درجه از ۱۲/۱۲/۱۳۹۱ تا ۲۰/۱۲/۱۳۹۱ از ساعت ۱۴:۰۸ تا ۱۴:۱۴ تحت تاثیر تعادل بهاری قرار می گیرد. حداکثر قطعی ۶ دقیقه می باشد.بنابراین در مدت زمان ذکر شده ایستگاههای زمینی سیگنالی از ماهواره دریافت نخواهند کرد و لاجرم شبکه های ماهواره ای نیز قطع خواهند بود. در ادامه جدول زمان قطع برنامه ها در برخی نقاط کشور نیز آمده است.لازم به ذکر است که مدت زمان محاسبه شده بر مبنای دیش ۱٫۸متری سنجیده شده و تقریبی می باشد.مدت زمان قطعی بسته به کیفیت تجهیزات دریافتی ممکن است تغییراتی داشته باشد.در ضمن این پدیده در ایستگاههای زمینی با توجه به موقعیت جغرافیایی آنها تکرار خواهد شد.
رد: تاپیک خبر های متفرقه داخلی صدا و سیما
مسابقات قویترین مردان ایران از سال ۷۷برگزار میشود و این برنامه طی ۱۳ سال پیاپی هرسال نوروز از شبکه سه به روی آنتن میرفت. بنا بر این گزارش، این برنامه که در ادامه به «مردان آهنین» تغییر نام داد، هر سال با برگزاری در رشتههای مختلف قویترین مردان ایران را با توجه به امتیاز کسب کرده در دورههای مختلف این رقابت معرفی میکرد.
به گزارش فارس، شبکه سه امسال در حالی «مردان آهنین» را به روی آنتن نمیبرد که شنیده میشود بین مجید زینالعابدین مدیر شبکه سه و تهیهکننده این برنامه به دلیل درخواست رقم بالای تهیهکننده، توافقی صورت نگرفته و در نتیجه این برنامه امسال به روی آنتن نمیرود.
رد: تاپیک خبر های متفرقه داخلی صدا و سیما
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از انجام مقدمات ساخت فیلمی درباره شخصیت حضرت فاطمه معصومه(س) خبر داد و گفت: از برنامههای فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) حمایت میکنیم.با توجه به تجربه فیلمی که درباره حضرت عبدالعظیم حسنی تولید شد میتوان فیلم وزینتری را در مورد حضرت معصومه تولید کرد و کارهای مقدماتی نیز در این زمینه انجام شده است و در این زمینه میتوانیم با یک تهیه کننده و کارگردان وارد مذاکره شویم.
رد: تاپیک خبر های متفرقه داخلی صدا و سیما
شبکه دو سیما امسال همانند سال گذشته احسان عیلخانی را به عنوان مجری برنامه تحویل سال خود انتخاب کرد.
علیخانی در نوروز سال ۹۱ هم مجری برنامه تحویل سال شبکه دو سیما بود و امسال هم قرار است ساعات پایانی سال ۹۱ را با بینندگان بگذارند.
شبکه سه سیما نیز قصد دارد امسال از حضور مجریانی همچون سید محمدرضا حسینیان و سید علی ضیاء برای ویژه برنامه تحویل سالاش استفاده کند؛ البته قرار است یک مجری دیگر هم در کنار ضیاء و حسینیان اجرا داشته باشد و در واقع شبکه سه امسال با حضور سه مجری، ویژه برنامه نوروزیاش را به روی آنتن میبرد.
شبکههای یک و تهران هم هنوز مجریان تحویل سالشان را اعلام نکردهاند. ویژه برنامه تحویل سال نو شبکه اصفهان با اجرای احسان کرمی به صورت زنده از چهلستون پخش می شود.در نوروز امسال همچنین گلچین ۱۳ قسمتی برنامه “زنده رود” پخش می شود و جنگ ویژه هشت بهشت نیز هـر شـب بـا حـضـور هـنـرمـنـدان مـطرح کشور و استان به روی آنتن می رود.
رد: تاپیک خبر های متفرقه داخلی صدا و سیما
نخستین بار سید حسن موسوی، رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خبر از راهاندازی «شبکه تلویزیونی گردشگری» داد. خبری که برای فعالان عرصه گردشگری بسیار جذاب به نظر می رسید و امید می رفت امسال که مقام معظم رهبری هم صراحتاً به اهمیت بخش گردشگری در اقتصاد معیشتی مردم پرداختند، محقق شود. در حالی حدود یک سال از این وعده می گذرد که مسئولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اذعان دارند که جلسات متعددی را با مسئولان صدا و سیما برگزار کردهاند و قرار بوده است شبکه «شما» به عنوان شبکه گردشگری فعالیت کند.
در حال حاضر ۲۰ شبکه تلویزیونی در کشور در حال فعالیت است و شبکه شما هم همچنان تحت عنوان شبکه «شما» فعال است و خبری از شبکه گردشگری نیست.
۱۵ مردادماه امسال بود که «مسعود احمدی افزادی» تحت عنوان مدیر شبکه گردشگری! نشست خبری را برگزار کرد و از «آمادگی کامل صدا و سیما برای راهاندازی شبکه گردشگری در عید سعید فطر »خبر داد.
وی تأکید کرد که «به دنبال مذاکرات متعدد بین روسای سازمانهای صدا و سیما و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ماموریت ویژه شبکه شما، گردشگری تعریف شد و در حال حاضر آمادگی کامل برای راهاندازی آن در اولین فرصت وجود دارد.»
احمدی افزادی حتی برنامههای این شبکه را محدود به گردشگری داخلی نداشت و اعلام کرد که «شبکه گردشگری نه تنها در حوزه گردشگری داخلی بلکه در حوزه گردشگری بینالمللی نیز فعالیت خواهد کرد. برای معرفی ظرفیتهای گردشگری ایران در بعد بینالمللی در ابتدا به صورت زیرنویس و سپس برنامههایی به زبانهای عربی و انگلیسی در این شبکه تهیه و پخش خواهد شد.»
وی در این جلسه، «صنعت گردشگری را یکی از ابعاد جدی اقتصاد مقاومتی» خواند و گفت: در حال حاضر با توجه به لزوم جایگزین کردن صنایع جدید به جای نفت و توجه به اقتصاد مقاومتی، گردشگری یکی از بحثهای جدی برای جایگزینی نفت است و تمام هموطنان و هممیهنانمان باید با ظرفیتهای گردشگری کشور آشنا شوند.»
عید فطر هم آمد هم خبری از این شبکه تلویزیونی نبود تا اینکه ۷ شهریورماه ۹۱ عزت الله ضرغامی، رئیس سازمان صدا و سیما در حاشیه اجلاس سران عدم تعهد در حضور محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور اعلام کرد که «تبدیل شبکه «شما» به شبکه «گردشگری» که پیش از این عنوان شده بود عید فطر امسال انجام می شود به دلیل تقارن آن با حضور سران کشورهای غیر متعهد در ایران به تعویق افتاد که با پیگیری و تعامل سازمان صدا و سیما و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ۵ روز آینده قطعا پخش برنامههای شبکه «گردشگری» آغاز خواهد شد.»
وی هدف از راهاندازی این شبکه تلویزیونی را «معرفی جذابیتهای کشورمان در زمینههای گردشگری، تاریخی و صنایع دستی در داخل و خارج از کشور» عنوان کرد.
۵ روز دیگر هم گذشت اما این وعده هم محقق نشد. ۱۵ مهرماه ۹۱ این بار ضرغامی دیگر زمان افتتاح را دقیق اعلام نکرد و به کلمه «به زودی» اکتفا کرد و در جمع خبرنگاران گفت: «در خصوص شبکه گردشگری صحبتهای مشترک با سید حسن ***** معاون رئیس جمهور انجام گرفته است و این شبکه بهزودی با ۱۳ ماموریت فعالیت خود را آغاز میکند.»
۱۹ آبانماه باز هم ضرغامی در برابر پرسش خبرنگاران در خصوص علت تأخیر در راهاندازی شبکه گردشگری گفت: «شبکه شما که شبکه مراکز استانهاست، در واقع محتوایش تا حد زیادی به گردشگری مربوط میشود . اخیرا گفتوگوهایی با معاون محترم رئیس جمهور در این حوزه داشتیم و ممکن است در آینده توافقاتی داشته باشیم که با سازماندهی بیشتری شبکه شما را به شبکه گردشگری کشور تبدیل کنیم. بخش زیادی از این کار در حال حاضر بر حسب وظیفه ذاتی سازمان در حال انجام است ولی مذاکرات ما صورت گرفته و اگر بتواند طی روزهای آینده به نتیجه عملی و قرارداد رسمی بینجامد، آن وقت اعلام میشود و در یک چارچوب جدی فعالیت خواهد کرد.»
در حاضر تنها ۱۵ روز تا پایان سال، باقی مانده و از سوی دیگر محمد شریف ملکزاده به جای سید حسن ***** در جایگاه رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قرار گرفته است اما هیچ خبری از راهاندازی شبکه گردشگری نیست. شاید احتمالاً برای تحقق این وعده هم نیاز است تمام این هماهنگیها و مذاکرات صورتگرفته، دوباره تکرار شود!
تبدیل یک شبکه به شبکه دیگر به ظاهر، سختتر از افتتاح یک شبکه جدید نمیآید ضمن اینکه بخشی از محتوای شبکه «شما» مرتبط با آداب و رسوم استانهای مختلف کشور است اما احتمالاً آنچه تاکنون راهاندازی شبکه گردشگری را به تأخیر انداخته است منبع تأمین مالی آن است، مشکلی که در حال حاضر، صدا و سیما در اکثر شبکههای خود با تعریف برنامههای مشارکتی، در حال مرتفع کردن آن است.
آنچه در حال حاضر، بیش از رفع هر مشکلی در این زمینه، حائز اهمیت است این است که تبلیغات علیه ایران در اکثر رسانههای وابسته به غرب و رژیم صهیونیستی، شدت یافته است و ما در داخل کشورمان، حتی یک شبکه تلویزیونی نداریم که در آن به تمدن، تاریخ و هویت ملیمان بپردازیم و جاذبهها و دیدنیهای کشورمان را به نمایش بگذاریم.
رد: تاپیک خبر های متفرقه داخلی صدا و سیما
مدیر شبکه تلویزیونی «شما» گفت: تفاهمنامه با رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی ارائه شده و در صورت موافقت این سازمان، شبکه شما که در ذات شبکه گردشگری است، همکاری خود را با سازمان میراث فرهنگی آغاز میکند.احمدی ضمن خودداری از اعلام زمان دقیق برای آغاز به کار شبکه میراث فرهنگی؛ گفت: ما جلسات متعددی با آقای ملکزاده داشتهایم و ایشان نیز از این مقوله استقبال کردهاند. طبیعی است که ما خوشحال میشویم که میراث فرهنگی زودتر به ما ملحق شود چون زمینههای علمی، دانشگاهی، آموزشی و … دارد و مردم ما نیز نفع بیشتری میبرند. چون برنامهسازان ما در بسیاری مواقع به ابزاری احتیاج دارند که در دست میراث فرهنگی است و این سازمان به عنوان یک مرجع میتواند کمکهای بسیاری به ما داشته باشد.
رد: تاپیک خبر های متفرقه داخلی صدا و سیما
و سرانجام عاقبت دزدی ضرغامی و رفقا
شکایت رسمی الجزیره اسپورت جهت توقیف پخش شبکه های ( کانال 3 ایران-Oromia - ETV 3 )
مسئول امور قضایی الجزیره اسپورت اعلام کرد به همراه پکیج ابوظبی اسپورت از شبکه های اتیوپی و صداوسیمای ایران در پی پخش غیرقانونی مسابقات فوتبال شکایت کردند و هم چنین مدیریت ابوظبی توقیف فوری پخش این شبکه ها از ماهواره نایلست و عربست را خواستار شد .
الجزیره پرونده ای را که شامل قرارداد رسمی این رسانه جهت امتیاز پخش مسابقات فوتبال را به دادگاه ارسال کرده و درخواست توقیف این شبکه ها را که باعث زیان های مادی سنگینی را برای الجزیره در پی داشته است
شبکه های اتیوپی و صداوسیمای ایران به صورت غیر قانونی لیگ اسپانیا-ایتالیا-لیگ قهرمانان اروپا و لیگ المان را پخش میکرده اند.
شکایت رسمی الجزیره اسپورت جهت توقیف پخش شبکه های ( کانال 3 ایران-Oromia - ETV 3 )
مسئول امور قضایی الجزیره اسپورت اعلام کرد به همراه پکیج ابوظبی اسپورت از شبکه های اتیوپی و صداوسیمای ایران در پی پخش غیرقانونی مسابقات فوتبال شکایت کردند و هم چنین مدیریت ابوظبی توقیف فوری پخش این شبکه ها از ماهواره نایلست و عربست را خواستار شد .
الجزیره پرونده ای را که شامل قرارداد رسمی این رسانه جهت امتیاز پخش مسابقات فوتبال را به دادگاه ارسال کرده و درخواست توقیف این شبکه ها را که باعث زیان های مادی سنگینی را برای الجزیره در پی داشته است
شبکه های اتیوپی و صداوسیمای ایران به صورت غیر قانونی لیگ اسپانیا-ایتالیا-لیگ قهرمانان اروپا و لیگ المان را پخش میکرده اند.
رد: تاپیک خبر های متفرقه داخلی صدا و سیما
فرکانس جدید آی فیلم انگلیسی بر روی هاتبرد 11727 عمودی 27500
رد: تاپیک خبر های متفرقه داخلی صدا و سیما
“خبرگزاری امروز” شبکه عربی زبان Alalam News Channel در ماهواره Eutelsat 3C در ۳٫۱ درجه شرقی روی ایر رفت این ماهواره بیم بسیار خوبی بر روی ایران دارد.
مشخصات دریافت :
۱۱۵۹۴ H
DVB-S/MPEG-2 4000 3/4
مشخصات دریافت :
۱۱۵۹۴ H
DVB-S/MPEG-2 4000 3/4
رد: تاپیک خبر های متفرقه داخلی صدا و سیما
این نکته بر کسی پوشیده نیست که سازمان صداوسیما برای تامین بخشی از درآمد خود به پخش آگهیهای بازرگانی مبادرت میکند. صد البته نیز که در طول سالها نرخ آگهیها متفاوت شده و زمان پخش آن در میزان مبلغی که آگهیدهنده میدهد، تاثیر دارد. طی سالهای اخیر نیز شبکههای مختلف پیش از پخش سریالها و برنامههای پربیننده یا مسابقات ورزشی اقدام به پخش حجم وسیعی از تبلیغات تلویزیون میکنند.
در ایام نوروز امسال هم که شاید تلویزیون بیش از هر زمان دیگری به پخش تبلیغات نیاز دارد، پیش از شروع سریال «پایتخت۲» به کارگردانی «سیروس مقدم» که یکی از سریالهای موفق تلویزیون است حجم بسیاری از تبلیغات را روانه آنتن میکند. اما پخش این تبلیغات فقط به پیش از سریال محدود نمیشود و معمولا هر شب درست در یکی از حساسترین بخشهای سریال نیز پخش آگهیهای بازرگانی آغاز میشود.
اما نکته قابل تأمل در این ماجرا وقتی است که زمان درگیری ذهنی مخاطب با سریال و وقفهای که پیش میآید و معمولا مخاطب از این رویداد ناراضی است تبلیغاتی روی آنتن میرود که از مضامین معنوی بهره گرفتهاند.
پخش تبلیغاتی با مضامین دینی و مذهبی آن هم در زمانی که مخاطب نسبت به این رویداد ناراحت است، اقدامی است که مدیران تلویزیون بیشتر باید به آن توجه کنند.
این تبلیغات که مضمون مذهبی مناسبی هم دارد می تواند در نقطه ای مناسب تر انتخاب شود تا برای مخاطب دافعه ایجاد نکند.
رد: تاپیک خبر های متفرقه داخلی صدا و سیما
تذکرات درباره نوع برخورد مجریان و مهمانان زن و مرد در برنامههای زنده تلویزیونی، موجب شد تا از آخرین ماههای سال ۹۱، شایعه «ابلاغ قانون تفکیک جنسیتی در برنامههای تلویزیونی» قوت بگیرد و سپس طرح این قانون رسانهای شد. در ادامه، در برخی برنامهها ردپایی از این تفکیک دیده شد تا برنامه «سین مثل سریال» نوروز ۹۲ که به عینه میتوان تفکیک مجریان و بازیگران زن و مرد را دید چنانکه مجری مرد با مهمان مرد این برنامه صحبت میکند و مجری زن با مهمان زن.
در این که قواعد تلویزیون میتواند در کشور ما بومی باشد، شکی نیست اما آیا کسی هست که نسبت به شخصیت و باورهای اخلاقی و عرفی مجریان و هنرمندان فعال در عرصههای مختلف هنری و رسانهای شک داشته باشد؟ آیا هیچ مجری مردی تاکنون در سیما حرمت یک مهمان زن را زیر سئوال برده؟ آیا اصولا «حفظ حرمتها» با «رعایت مساله محرم و نامحرم میان مجریان و میهمانان» در کارهای نمایشی برابر است؟ و آیا این دست تفکیکها که بیشتر به بدعت میماند (آن هم بعد از سالها که از پیروزی انقلاب اسلامی زمان میگذرد) از منطق جامعهشناسانه و روانشناسانه درستی بهره میگیرند؟
البته به نظر میرسد این طرح در مرحله آزمایشی خود باشد اما به واقع باید گفت اگر قرار باشد اینگونه تصمیمگیری در سایر کارهای نمایشی نیز در نظر گرفته شود، دیگر نمیتوان به باورپذیری سریالها و سایر برنامههایی که قرار است برشی از جامعه باشند، امیدوار بود
رد: تاپیک خبر های متفرقه داخلی صدا و سیما
به گزارش ایمنا، با بیان این مطلب افزود: در میان آشفته بازار سریالهای مناسبتی، مجموعهای «پایتخت۲» مانند گلی در شور زار میماند. این اثر ویژگیها و محاسن بسیاری را در خود جای داده که از میان آنها میتوان به ساختار و استفاده از بازیگرانی که به معنای واقعی بازیگر هستند اشاره کرد. هنرمندانی که مانند بسیاری دیگر از افراد، که خود را طناز میدانند و مرتب در سریالها و فیلمهای ویدویی و سینمایی به اصلاح طنز دیده میشوند شومن و دلقک نیستند و گویی دستی قدرتمند که توان بریدن و بیریشه کردن این گونه طنزها و شومنها را از تلویزیون دارد، وارد عرصه شده است.
وی با اشاره به ویژگیهای آخرین ساخته «سیروس مقدم»، اضافه کرد: مجموعهی «پایتخت۲» از چهرههایی که مانند علف همه جا رویدهاند و خندههای احمقانه برای مخاطبان سطحی به همراه دارند دوری کرده است. بازیگران سریال «پایتخت ۲» بازی کمدی را به خوبی میشناسند و هر یک آنها شخصیتی را خلق کردهاند.
این منتقد ادامه داد: جالب این است که «سیروس مقدم» کار را به شدت جدی گرفته، چراکه عموم فیلمهای تلویزیونی بسیار سطحی هستند اما این اثر با یک موضوع کامل و پر مایه رویکردی به سینمای کلاسیک دارد و بازی «علیرضا خمسه» و «محسن تنابنده» و حتی بازیگران فرعی در من امیدواری به وجود آورد.
قوکاسیان به تلاش رسانههای بیگانه برای جذب مخاطب اشاره کرد و گفت: در این شرایط که ماهوارهها با فرمولهای خیانت و عشقهای ممنوع، ذهن مخاطب را به خود جذب کردهاند تماشای آثار جذاب و سالمی مانند پایتخت میتواند مخاطب را پای شبکههای داخلی کشاند. وی توضیح داد: صحبت رسانهها درباره این دست از سریالهای نادر که کیفیت مناسبی دارند ضروری است چراکه میبایست توجه مخاطب را به آنها جلب کرد تا استقبال بیشتر شود و سطح سلیقه افراد بالا رود و در ادامه باز هم شاهد آثار با کیفیت باشیم. به گفته این منتقد خمسه میتوانست بیشتر از اینها نمک بریزد و مردم را بخنداند اما کارگردان و نویسنده با درایت به این سمت نرفتهاند و تنها بازی یک بازیگر دیده نمیشود. در واقع همه بازیگران طنازی میکنند و قدرت خنداندن مخاطب را دارند.
قوکاسیان با بیان اینکه بازیگران حرکات اضافی ندارند، افزود: فکر میکردم حالا که اجازه نمیدهند خانم معتمدآریا در تلویزیون بازی کند آیا کسی میتواند به خوبی او نقشهای طنز را برعهده گیرد که خوشبختانه، «ریما رامینفر» توانسته بسیار حرفهای در نقشهای طنز ظاهر شود. محسن تنابنده هم همیشه خوب بوده و هیچگاه کار ضعیفی از او ندیدم هرچند در نوشتن سریال طنز توانایی ویژهای دارد. دکوپاژ و تصویربرداری نیز به خوبی صورت گرفته و عوامل برای همه صحنهها تلاش کردند.
وی در پایان صحبتهایش گفت: امیدورام شاهد سریالهای با کیفیت در تلویزیون باشیم و از دست مجموعهها و برنامههای که توهین به مخاطب محسوب میشوند، نجات یابیم.
رد: تاپیک خبر های متفرقه داخلی صدا و سیما
در جشن یاران سپاهانی با حضور هوادارن ، بازیکنان و مدیران باشگاه سپاهان رادیوی اینترنتی این باشگاه به صورت رسمی افتتاح گردید. افتتاح رادیو سپاهان پایگاه خبری رادیو اینترنتی سپاهان که چندی پیش از سوی واحد رسانه ای باشگاه و اتحادیه هواداران سایبری وعده راه اندازی آن داده شده بود در این جشن با اجرای اولین کلیپ خود رسماً افتتاح شد و موجودیت خود را اعلام کرد.
مینا حیدری، فاطمه لادانی و آرزو محمدی از مجریان اصلی این رادیو اینترنتی و ایمان حجتی و منوچهر رضایی از مسئولان فنی آن هستند.
در ادامه احسان بعیدی و امیرحسین حاجی رحیمیان از ورزشی نویسان استان اصفهان که از همکاران رادیو سپاهان هم هستند به روی صحنه آمدند و در مورد مزیت هایی که این رسانه سایبری می تواند برای هواداران داشته باشد صحبت کردند. .
http://www.radiosepahan.com/
رد: تاپیک خبر های متفرقه داخلی صدا و سیما
پیش فرض دارو دسته کلاه قرمزی،از سینما تا تلویزیون
خاطرات هر نسلی، در درون خود دارای پیام های بیشماری است. اما برخی از این خاطره ها با گذشت زمان نه تنها کمرنگ نمی شوند بلکه بر وسعت ارزش هایشان افزوده می شود. عروسک کلاه قرمزی از جمله این خاطرات است:
یک کلاه قرمز، یک جفت چکمه کودکانه و یک سلام و احوالپرسی از جنس قرمز کلاه، این ها همه وهمه خصوصیت عروسکی است که بیست وچند سال، خاطرات کودکان ایران را ساخته، ازکلاه قرمزی وپسرخاله تا همراهی با سروناز و در دیدار آخر، با بچه ننه به ملاقات کودکان دیروز وامروز، به سینما ها آمد.
ایرج طهماسب وحمید جبلی اسمهای نام آشنایی هستند برای دنیای کودکان،آن ها که با عروسکگردانی وارد این دنیا شدند با خلق دو شخصیت در قالب عروسک به نامهای کلاه قرمزی وپسرخاله نام خود را برای همیشه در ذهن و قلب کودکان به یادگار گذاشتند.
کلاه قرمزی عنوان مجموعه نمایشی است، که از نوروز ۸۸ هرسال عیدی کودکان را از بزرگ وکوچک میدهد با خندهای که بر لب آنها مینشاند ودر ذهنشان خاطرهسازی میکند، در ابتدا با دو شخصیت اصلی کلاه قرمزی و پسرخاله شکل گرفت، اما بعدها با افزودن تعدادی از شخصیتهای جدید به مجموعه از جمله : پسرعمه زا، ببعی، گیگیلی،آقای همساده، فامیل دور ، جیگر و امسال با گابی ودختر همسایه، سعی در جذابیت این مجموعه وجذب مخاطب دارد.
مهمانهایی که از ابتدا این مجموعه تا به امروز شرکت داشته اند، سعی شده ازبین چهرههای مطرح روز انتخاب شودتا به کودک نزدیکتر شوند و با آن ارتباط برقرار کنند، امسال نیز طبق سالهای گذشته خانه کلاه قرمزی خالی نبود ومهناز افشار ورامبد جوان تا به این برنامه، مهمانهای آقای مجری بودهاند.
این مجموعه با حواشی فراوانی روبرو بود، از سفر جیگر به شبکههای آن طرف آبی و ممنوع التصویر شدنش به خاطر بی ادبی تا مشکلات مالی، که تا یک ماه قبل از عید ادامه داشت و حتی خبر پخش نشدن این مجموعه رسانهای شدتا این که بالاخره با پادرمیانی بزرگترها،کلاه قرمزی به خانه ها آمد.
آنچه که نشان میدهد این برنامه فقط به گروه کودک و نوجوان تعلق ندارد و طیف بزرگی از مخاطبان را در سنین مختلف در بر میگیرد. شاید این نقطه قوت مجموعه کلاهقرمزی، از نگاهی دیگر، نقطه ضعف آن نیز باشد. چگونه برنامهای میتواند برای کودکان و نوجوانان ساخته شود اما بزرگسالان را هم جذب کند؟ نمونههای این مورد در محصولات انیمیشن زیاد است: داستان اسباببازیها، ماشینها، در جستوجوی نمو و موارد دیگر همگی برای کودکان و نوجوانان ساخته شدهاند اما گیراییشان به اندازهای بوده که بزرگسالان را هم به تماشا نشاندهاند. با این همه شاید مجموعه کلاهقرمزی با محصولات مشابه خارجی این تفاوت را داشته باشد که گروه سنی مخاطب آن در طول هر بخش از برنامه در نوسان است. به عبارت دیگر، مجری برنامه با لحنی آرام و مشخصاً با خطاب قرار دادن بچهها سخن میگوید اما در موارد زیادی، محتوایی که ارائه میشود، چه از لحاظ گفتاری و چه از لحاظ تجربه یا آگاهی لازم برای فهم مطلب مورد نمایش، مخصوص بزرگسالان است واین تناقض گویی بینده را سرگردان وبلا تکلیف میکند.
اساس برنامهسازی بر محور تحقیق استوار است که دستکم میزان تأثیر و جذابیت عروسکها را در گروههای مختلف سنی بررسی کند و پیش از معرفی عروسکهای جدید، از میزان نفوذ آنها در میان مخاطبان و بهویژه کودکان و نوجوانان مطمئن شود. این کمترین نیاز تحقیقاتی این مجموعه است که به برقراری ارتباط بیشتر کودکان با عروسکها کمک زیادی خواهد کرد اما باز توانسته با شخصیتپردازی قوی و با خلق کاراکترهایی در قالب عروسک به نزدیکتر رابطه خود با طیف وسیع بیننده کمک کند واین عامل را میتوان نقطه عطف این مجموعه دانست.
الگوهایی که باید نقش اصلی را در پرورش یک نسل ایفا کنند، دقیقاً غیر جذابترین ایدهها و الگوهای ممکن هستند، مهمترین پیامهای اخلاقی برنامه، همواره در میانه یک سری دیالوگ بامزه و نشاطآور عرضه میشوند. یعنی دقیقاً زمانی که تماشاگر آنقدر خلع سلاح شده که هر حرفی را از سوی آقای مجری بپذیرد. نکته بعدی این است که شخصیتهای عروسکی ماجرا هیچوقت کاراکترهایی کاملاً جدا از محیط اطراف نبودهاند. از پسرخاله گرفته که از همان شروع به کار در فکر جمعآوری و ذخیره نفت و نان و هندوانه بود تا کاراکتر تازه ایجاد شده، آقای همساده که تلخترین و وحشتناکترین اتفاقات ممکن را تجربه کرده و همه آنها را با خندهای شدید بیان میکند.
شاید دلیل جذابیت مجموعه کلاه قرمزی ودارودسته اش این باشدکه حرف آدمهایی را میزنند که دیگرنه سری برای درد کردن دارند ونه دستمالی برای بستن روی آن، پس ترجیح میدهند دیگران به جایشان حرف بزنند و آنها تماشا کنند.
خاطرات هر نسلی، در درون خود دارای پیام های بیشماری است. اما برخی از این خاطره ها با گذشت زمان نه تنها کمرنگ نمی شوند بلکه بر وسعت ارزش هایشان افزوده می شود. عروسک کلاه قرمزی از جمله این خاطرات است:
یک کلاه قرمز، یک جفت چکمه کودکانه و یک سلام و احوالپرسی از جنس قرمز کلاه، این ها همه وهمه خصوصیت عروسکی است که بیست وچند سال، خاطرات کودکان ایران را ساخته، ازکلاه قرمزی وپسرخاله تا همراهی با سروناز و در دیدار آخر، با بچه ننه به ملاقات کودکان دیروز وامروز، به سینما ها آمد.
ایرج طهماسب وحمید جبلی اسمهای نام آشنایی هستند برای دنیای کودکان،آن ها که با عروسکگردانی وارد این دنیا شدند با خلق دو شخصیت در قالب عروسک به نامهای کلاه قرمزی وپسرخاله نام خود را برای همیشه در ذهن و قلب کودکان به یادگار گذاشتند.
کلاه قرمزی عنوان مجموعه نمایشی است، که از نوروز ۸۸ هرسال عیدی کودکان را از بزرگ وکوچک میدهد با خندهای که بر لب آنها مینشاند ودر ذهنشان خاطرهسازی میکند، در ابتدا با دو شخصیت اصلی کلاه قرمزی و پسرخاله شکل گرفت، اما بعدها با افزودن تعدادی از شخصیتهای جدید به مجموعه از جمله : پسرعمه زا، ببعی، گیگیلی،آقای همساده، فامیل دور ، جیگر و امسال با گابی ودختر همسایه، سعی در جذابیت این مجموعه وجذب مخاطب دارد.
مهمانهایی که از ابتدا این مجموعه تا به امروز شرکت داشته اند، سعی شده ازبین چهرههای مطرح روز انتخاب شودتا به کودک نزدیکتر شوند و با آن ارتباط برقرار کنند، امسال نیز طبق سالهای گذشته خانه کلاه قرمزی خالی نبود ومهناز افشار ورامبد جوان تا به این برنامه، مهمانهای آقای مجری بودهاند.
این مجموعه با حواشی فراوانی روبرو بود، از سفر جیگر به شبکههای آن طرف آبی و ممنوع التصویر شدنش به خاطر بی ادبی تا مشکلات مالی، که تا یک ماه قبل از عید ادامه داشت و حتی خبر پخش نشدن این مجموعه رسانهای شدتا این که بالاخره با پادرمیانی بزرگترها،کلاه قرمزی به خانه ها آمد.
آنچه که نشان میدهد این برنامه فقط به گروه کودک و نوجوان تعلق ندارد و طیف بزرگی از مخاطبان را در سنین مختلف در بر میگیرد. شاید این نقطه قوت مجموعه کلاهقرمزی، از نگاهی دیگر، نقطه ضعف آن نیز باشد. چگونه برنامهای میتواند برای کودکان و نوجوانان ساخته شود اما بزرگسالان را هم جذب کند؟ نمونههای این مورد در محصولات انیمیشن زیاد است: داستان اسباببازیها، ماشینها، در جستوجوی نمو و موارد دیگر همگی برای کودکان و نوجوانان ساخته شدهاند اما گیراییشان به اندازهای بوده که بزرگسالان را هم به تماشا نشاندهاند. با این همه شاید مجموعه کلاهقرمزی با محصولات مشابه خارجی این تفاوت را داشته باشد که گروه سنی مخاطب آن در طول هر بخش از برنامه در نوسان است. به عبارت دیگر، مجری برنامه با لحنی آرام و مشخصاً با خطاب قرار دادن بچهها سخن میگوید اما در موارد زیادی، محتوایی که ارائه میشود، چه از لحاظ گفتاری و چه از لحاظ تجربه یا آگاهی لازم برای فهم مطلب مورد نمایش، مخصوص بزرگسالان است واین تناقض گویی بینده را سرگردان وبلا تکلیف میکند.
اساس برنامهسازی بر محور تحقیق استوار است که دستکم میزان تأثیر و جذابیت عروسکها را در گروههای مختلف سنی بررسی کند و پیش از معرفی عروسکهای جدید، از میزان نفوذ آنها در میان مخاطبان و بهویژه کودکان و نوجوانان مطمئن شود. این کمترین نیاز تحقیقاتی این مجموعه است که به برقراری ارتباط بیشتر کودکان با عروسکها کمک زیادی خواهد کرد اما باز توانسته با شخصیتپردازی قوی و با خلق کاراکترهایی در قالب عروسک به نزدیکتر رابطه خود با طیف وسیع بیننده کمک کند واین عامل را میتوان نقطه عطف این مجموعه دانست.
الگوهایی که باید نقش اصلی را در پرورش یک نسل ایفا کنند، دقیقاً غیر جذابترین ایدهها و الگوهای ممکن هستند، مهمترین پیامهای اخلاقی برنامه، همواره در میانه یک سری دیالوگ بامزه و نشاطآور عرضه میشوند. یعنی دقیقاً زمانی که تماشاگر آنقدر خلع سلاح شده که هر حرفی را از سوی آقای مجری بپذیرد. نکته بعدی این است که شخصیتهای عروسکی ماجرا هیچوقت کاراکترهایی کاملاً جدا از محیط اطراف نبودهاند. از پسرخاله گرفته که از همان شروع به کار در فکر جمعآوری و ذخیره نفت و نان و هندوانه بود تا کاراکتر تازه ایجاد شده، آقای همساده که تلخترین و وحشتناکترین اتفاقات ممکن را تجربه کرده و همه آنها را با خندهای شدید بیان میکند.
شاید دلیل جذابیت مجموعه کلاه قرمزی ودارودسته اش این باشدکه حرف آدمهایی را میزنند که دیگرنه سری برای درد کردن دارند ونه دستمالی برای بستن روی آن، پس ترجیح میدهند دیگران به جایشان حرف بزنند و آنها تماشا کنند.
رد: تاپیک خبر های متفرقه داخلی صدا و سیما
پیش فرض آغاز پخش «پروانه» از پایان فروردین/داستان سریال عوض شد
«جلیل سامان» در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است مجموعه تلویزیونی «پروانه» از ۲۶ فروردین ماه و پس از ایام فاطمیه هر شب ساعت ۲۱:۱۵ از شبکه سه سیما به روی آنتن برود.
وی ادامه داد: تصویربرداری سریال به پایان رسیده هرچند که من علاقه داشتم بخش های دیگری نیز به کار اضافه کنم که متاسفانه امکانش فراهم نشد.
کارگردان سریال «ارمغان تاریکی» اظهارداشت: تا به حال تدوین همه قسمت ها به پایان رسیده و تنها سه الی چهار قسمت پایانی مانده که پش از تعطیلات نوروز کار آنها نیز انجام خواهد شد.
وی عنوان داشت: تیتراژ پایانی سریال نیز با صدای مانی رهنما ساخته شده است.
سامان درباره بخش هایی از داستان «پروانه» که توسط روابط عمومی صداوسیما منتشر و به اصطلاح لو رفته بود نیز توضیح داد: در کمترین زمان ممکن تغییراتی در فیلمنامه ایجاد کردیم و دوباره تصویربرداری کردیم تا بار دراماتیک و غافلگیری داستان برای مخاطب حفظ شود.
به گزارش فارس، حامد کمیلی، نیما رئیسی، مهدی سلوکی، قطب الدین صادقی، شهرام عبدلی، فرشید نوابی، سارا بهرامی، سپیده خداوردی و الهام چرخنده از بازیگران اصلی این سریال هستند که تاکنون همگی آنان مقابل دوربین رفتهاند.
قصه مجموعه در اواخر دهه پنجاه میگذرد و روایتگر داستان جوانی به نام امیر است که در سالهای دهه پنجاه به دنبال گمشده خویش است. تدوین مجموعه نیز به طور همزمان با تصویربرداری توسط رضا بهارانگیز انجام شده است.
سامان پیش از این کارگردانی مجموعه موفق «ارمغان تاریکی» را در کارنامه داشته است.
تعدادی از عواملی که در ساخت فیلم همکاری دارند عبارتند از:
کارگردان: جلیل سامان/ تهیهکننده: منصور سهرابپور/ مدیر تصویربرداری: محمد افسری/ صدابردار: محمدجواد مقدس/ طراح گریم: جلال الدین معیریان/ جانشین تولید: عباس نصرالله/ دستیار اول کارگردان: امیر سلیمانی/ برنامه ریز: سید بهمن حسینی/ منشی صحنه: آتوسا شاسیاه/ مدیر تدارکات: مهدی کرمی.
«پروانه» در ۱۶ قسمت ۴۰ دقیقهای برای گروه فیلم و سریال شبکه سه تولید شده است.
«جلیل سامان» در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است مجموعه تلویزیونی «پروانه» از ۲۶ فروردین ماه و پس از ایام فاطمیه هر شب ساعت ۲۱:۱۵ از شبکه سه سیما به روی آنتن برود.
وی ادامه داد: تصویربرداری سریال به پایان رسیده هرچند که من علاقه داشتم بخش های دیگری نیز به کار اضافه کنم که متاسفانه امکانش فراهم نشد.
کارگردان سریال «ارمغان تاریکی» اظهارداشت: تا به حال تدوین همه قسمت ها به پایان رسیده و تنها سه الی چهار قسمت پایانی مانده که پش از تعطیلات نوروز کار آنها نیز انجام خواهد شد.
وی عنوان داشت: تیتراژ پایانی سریال نیز با صدای مانی رهنما ساخته شده است.
سامان درباره بخش هایی از داستان «پروانه» که توسط روابط عمومی صداوسیما منتشر و به اصطلاح لو رفته بود نیز توضیح داد: در کمترین زمان ممکن تغییراتی در فیلمنامه ایجاد کردیم و دوباره تصویربرداری کردیم تا بار دراماتیک و غافلگیری داستان برای مخاطب حفظ شود.
به گزارش فارس، حامد کمیلی، نیما رئیسی، مهدی سلوکی، قطب الدین صادقی، شهرام عبدلی، فرشید نوابی، سارا بهرامی، سپیده خداوردی و الهام چرخنده از بازیگران اصلی این سریال هستند که تاکنون همگی آنان مقابل دوربین رفتهاند.
قصه مجموعه در اواخر دهه پنجاه میگذرد و روایتگر داستان جوانی به نام امیر است که در سالهای دهه پنجاه به دنبال گمشده خویش است. تدوین مجموعه نیز به طور همزمان با تصویربرداری توسط رضا بهارانگیز انجام شده است.
سامان پیش از این کارگردانی مجموعه موفق «ارمغان تاریکی» را در کارنامه داشته است.
تعدادی از عواملی که در ساخت فیلم همکاری دارند عبارتند از:
کارگردان: جلیل سامان/ تهیهکننده: منصور سهرابپور/ مدیر تصویربرداری: محمد افسری/ صدابردار: محمدجواد مقدس/ طراح گریم: جلال الدین معیریان/ جانشین تولید: عباس نصرالله/ دستیار اول کارگردان: امیر سلیمانی/ برنامه ریز: سید بهمن حسینی/ منشی صحنه: آتوسا شاسیاه/ مدیر تدارکات: مهدی کرمی.
«پروانه» در ۱۶ قسمت ۴۰ دقیقهای برای گروه فیلم و سریال شبکه سه تولید شده است.
رد: تاپیک خبر های متفرقه داخلی صدا و سیما
«مهدی همایونفر» در گفتوگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس گفت: مجموعه تلویزیونی «جلالالدین» با محوریت داستان زندگی مولانا مراحل تولید خود را سپری میکند.
وی ادامه داد: این سریال ۱۸ قسمتی از سه فاز کودکی، جوانی و میانسالی و پیری تشکیل شده است که تا به حال فاز اول آن به کارگردانی «شهرام اسدی» ساخته شده و تولید فازهای دوم و سوم به دلیل مشکلات مالی فعلا متوقف است.
همایونفر اظهار داشت: در فاز اول که حدود ۶ الی ۷ قسمت سریال را تشکیل داده، فقط به دوره کودکی مولانا توجه داشتهایم و علی دهکردی، شبنم مقدمی، گیتی نصیریان و … در آن ایفای نقش کردهاند. ضمن اینکه نقش کودکی این شخصیت را هم محمدجواد جعفرپور ایفا کرده است و در حال حاضر مراحل تدوین را سپری میکند.
وی توضیح داد: فاز اول در خوانسار، اصفهان و کاشان تصویربرداری شده چون فضای معماری دوران کودکی مولانا که بلخ بوده کاملا ایرانی بوده است. اما در دوران جوانی در بغداد بوده و اواخر عمر را هم در قونیه سپری کرده است.
همایونفر در پاسخ به این پرسش که آیا برای ساخت فازهای دوم به این شهرها سفر خواهید کرد یا دکور آن را بازسازی میکنید؟ توضیح داد: بخشی از دکورهای سریال که مربوط به فاز سه و قونیه است، در شهریار ساخته شده است. البته هنوز ساخت فازهای بعدی به تصمیم سازمان صداوسیما بستگی دارد.
وی درباره بازیگران نقش مولانا و شمس تبریزی نیز تصریح کرد: فعلا که ساخت سریال به دلیل مشکلات مالی متوقف است. سازمان صداوسیما نیز عنوان کرده است که تصمیم دارد فازهای بعدی را با دو کارگردان دیگر کار کند. اما تا به حال حضور «رضا کیانیان» برای ایفای نقش شمس قطعی شده و با «امین تارخ» برای ایفای نقش مولانا صحبت شده است. اگر تصمیم بر ساخت فازهای دو و سه به کارگردانی شهرام اسدی گرفته شود، همین دو بزرگوار نقشها را ایفا خواهند کرد اما اگر کارگردان عوض شود، احتمال دارد حضور آقای تارخ بنا بر نظر کارگردان منتفی شود و از یک نابازیگر برای ایفای نقش مولانا استفاده شود.
وی درباره آغاز ساخت فازهای دوم و سوم سریال «جلالالدین» نیز عنوان داشت: ما فقط منتظر تامین بودجه هستیم و امیدوارم مشکل سریال به زودی حل شود. چون ترکیه درباره مولانا بسیار مدعی و مصمم است و ما علاقهای نداریم که به علت تعللمان این شخصیت را متعلق به خود کنند و بنا بر علاقه خودشان درباره آن سریال بسازند.
وی درباره موضوعیت سریال نیز گفت: سریال به زندگی این شخصیت تاریخی میپردازد و فراز و نشیبهای آن را مورد بررسی قرار میدهد. بخش عمدهای از سریال به آشنایی او با شمس میپردازد.
رد: تاپیک خبر های متفرقه داخلی صدا و سیما
به اعتراف اکثر رسانههای دولتی و شبه دولتی جمهوری اسلامی موفقترین برنامهٔ تلویزیونی در ایام نوروز ۱۳۹۲ برنامهٔ کلاه قرمزی ۹۲ بوده است. تلویزیون دولتی جمهوری اسلامی که سالانه هزاران میلیارد تومان هزینه میکند (از طریق کسب آگهی و بودجهٔ دولتی) نتوانسته رضایت مردم را با برنامهها و سریالهای تلویزیونی با بودجههای چند ده و چند صد میلیاردی جلب کند. اکثر فیلمهای سینمایی ایرانی جذابیت عمومی ندارند (نگاه کنید به وضعیت گیشهٔ آنها) و پخش آنها از تلویزیون کمکی به جذب مخاطب برای تلویزیون نمیکند. به همین دلیل تلویزیون دولتی در شب چهارشنبه سوری برای به خانه کشاندن جوانان (جهت مبارزه با چهارشنبه سوری) فیلمهای هالیوودی پخش میکند؛ فیلمهای آمریکایی را نیز تکه و پاره کرده و به مخاطب تحویل میدهند (مثل بلایی که امسال بر سر فیلم «جنگوی رها از بند» اثر کوئنتین تارانتینو آوردند).
سریالهای داستانی تلویزیون دولتی نیز قابلیت جذب تماشاگر عام ندارند (اکثرا سردستی ساخته میشوند) چون همهٔ جناحهای درون حاکمیت و روحانیت باید با آنها مخالفتی نکنند و در آنها باید مولفههای مورد نظر **** و دیگر مقامات دیوانسالاری دینی گنجانده شود و این به بیخاصیتترین نمایشها منجر میشود. بدین ترتیب ضرغامی میماند و کلاه قرمزی برای برنامههای نوروز. این برنامه که برای مخاطب کودک تهیه میشود در پربینندهترین ساعات پخش میشد، چون مدیران تلویزیون میدانند که برنامههای دیگرشان مخاطب چندانی پیدا نمیکند.
چرا و چگونه یک برنامهٔ تلویزیونی با دکور بسیار ساده و چند عروسک میتواند میلیونها نفر را پای تلویزیون بدنام جمهوری اسلامی (که رسانهٔ اختصاصی سازمانهای امنیتی است) بنشاند؟
میراث کانون
یکی از اقداماتی که مسئولان فرهنگی جمهوری اسلامی در دههٔ شصت خورشیدی پس از قلع و قمع منتقدان خود دنبال کردند نابودی میراث کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود. آنها کانون را وابسته به دربار و گسترشدهندهٔ فرهنگ آمریکایی و شاهنشاهی و در اوایل انقلاب لانهٔ نیروهای چپ و مارکسیست میدانستند. پس از سی سال تلاش برای اسلامی کردن فرهنگ، دستگاه چند صد هزار نفری دیوانسالاری فرهنگی- دینی- ایدئولوژیک جمهوری اسلامی کالایی برای عرضه ندارد جز «کلاه قرمزی» و ویترین این دستگاه باید ساعات پربینندهٔ خود را به دستپروردگان کانون (ایرج طهماسب و حمید جبلی) بسپارد. آیا از این بهتر میتوان ورشکستگی دستگاههای فرهنگی جمهوری اسلای را در تولید فرهنگ نشان داد؟
آموزش عمومی
کلاه قرمزی در چارچوب محدودیتهای یک نظام ایدئولوژیک تمامیتخواه تولید میشود. به همین دلیل تولیدکنندگان مجبورند به آن جنبهٔ آموزشی بدهند. اما جنبهٔ آموزشی برنامه (ترویج ورزش، بهداشت، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی) که در الگوی دهههای پنجاه و شصت خورشیدی برنامههای کودک تلویزیون جریان داشت در برنامههای کلاه قرمزی نیز به چشم میخورد، اما این جنبهها نه به حد نصیحت و نه به صدور دستور و حکم میرسد و تا حدی نیست که تماشاگر را خسته و آزرده کند. داستانگوییها و نمک شخصیتها تا حدی این جنبه را تلطیف میکند. لهجههای اقوام و مناطق ایرانی (شیرازی، لر) و لهجههای شیرین روستایی بدون آن که صاحبان آن لهجهها احساس کنند به آنها توهینی شده است نیز بر نمک برنامه افزوده است.
نقد فرهنگ عامه
کلاه قرمزی در به چالش کشیدن فرهنگ عامه در ایران به شدت موفق عمل کرده است. قسمتهای مختلف این برنامه با ظرافت ریاکاری، چرخش در بحث، گریز از پاسخ به سوال، زدن حرفهای بیربط، طرح سوالهای نامربوط، آه و نالهٔ افراد برای گرفتن قرض یا بیان خواستهای از دیگران، پرتوبلا گویی، بدبینی نسبت به اموری که افراد نمیدانند (مثل این سوال که «تعلیق حرف خوبییه؟»)، شعار دادن و شلوغ کردن، بدبینی، فضولی، و حرف توی دهان مردم گذاشتن را که شهروندان ایرانی منتقد آنها هستند، اما بسیاری بدانها دچارند بدون توهین به مخاطب به نمایش میگذارد. کار جمهوری اسلامی به جایی رسیده است که مردم تنها از مجرای کلاه قرمزی و پسرخاله و دیگر حیوانات برنامه در معرض اخلاق اجتماعی قرار میگیرند و روحانیت در این عرصه کاملا خلع سلاح شده است.
نقد اجتماعی
کلاه قرمزی علاوه بر نقد باورها و رفتارهای عامه و نمایش پیامدهای نادرست برخی از آنها به نقد اجتماعی نیز دست میزند. به عنوان نمونه، سنت انداختن بار خود بر روی دوش دیگران مثل فرستادن بچهها به خانهٔ همسایه با ظرافت و ادب هر چه تمامتر به نقد گرفته میشود. نویسندگان برنامه استفادهٔ بهجایی از امثال و حکم فارسی برای انتقال دیدگاههای خود میکنند. آنجا که مجری نمیتواند شخصیتها را به خودنگری به جای انتقاد از دیگران یا داوری در باب آنها فرا بخواند از آنها دعوت میکند که جلو آینه به خودشان نگاه کنند.
حرکت بر روی حاشیهها
کلاه قرمزی در جامعهای تولید میشود که خردهفرهنگهای مختلف هر روز در مواجهه با یکدیگرند و اگر سرشاخ نمیشوند حداقل به یکدیگر کنایه میزنند. طرح عباراتی مثل «موسیقی مجاز»، «روسری سرت نیست»، و «حرکات موزون» در اپیزودهای مختلف به مخالفان فرهنگ رسمی میگوید که نویسندگان برنامه با این محدودیتها آگاهی دارند، گرچه آنها را رعایت میکنند.
تنوعبخشی به شخصیتها
شخصیتهای مجموعهٔ کلاه قرمزی آدمها و حیواناتی هستند بینام و نشان که مردم آنها را خوب میشناسند: جیگر (که سال گذشته تا حدی جنجالی شد)، فامیل دور، خانم بزرگ، پسر عمه زا، بعبعی (که انگلیسی حرف میزند و آهنگ تایتانیک سلین دیان را نیز میخواند)، پسرخاله، دختر همسایه، آقوی همساده، گاوجان، مرغی، و گیگیلی. آنها اگر مثل من و شما اسم ندارند فراز و نشیب دارند و جذابتر و خستهکنندهتر میشوند، اما در آن چه معرف آن هستند تغییری حاصل نمیشود (مثل پسرخاله که معرف لوطیگری و آقوی همساده که معرف خوشدلی و آسانگیری شیرازیهاست). برخی شخصیتهای کلاه قرمزی ۹۲ نیز از میان بازیگران معروف سینما برگزیده شده بودند (طناز طباطبایی، رامبد جوان، رضا عطاران و مهناز افشار).
استفاده از عناصر نمایشهای سنتی عروسکی
کلاه قرمزی از تکنیکهای جدید عروسکگردانی بهره میگیرد، اما نیمنگاهی نیز به نمایش سنتی عروسکی در ایران یعنی خیمهشببازی دارد. دختر همسایه عناصری از نقش «سیاه» را در خیمهشببازی وام گرفته است، آنجا که مدام با صدای بلند «بله» میگوید.
مسائل روز مردم
برخلاف بسیاری از برنامههای تلویزیون که در پی سفیدنمایی در جمهوری اسلامی هستند کلاه قرمزی از انعکاس شکایات عمومی هراسناک نیست. گرانی دقیقه به دقیقه، فروش اجناس به دلار، و موضوع آزادی بیان در برخی از برنامهها به صراحت مورد توجه قرار گرفت.
پخش برنامههای ایدئولوژیکی و مذهبی (خوبی زیارت مشهد یا رفتن بر سر قبور شهدا) در خلال برنامهٔ کلاه قرمزی و گذاشتن عنوان «حماسهٔ سیاسی» بر روی گوشهٔ سمت چپ برنامه به هنگام پخش در عید نوروز اوج ضعف مقامات ***** جمهوری اسلامی را که از کلاه قرمزی نیز نمیتوانند برای تبلیغات ***** و ایدئولوژیک خود بگذرند نمایانگر میسازد. یک رژیم ***** تا چه حد باید ورشکسته باشد که در باد کلاه قرمزی حرکت کند؟ آیا این نکته قابل تامل نیست که پربینندهترین برنامههای تلویزیون دولتی (برنامه۹۰ یا کلاه قرمزی) کاری به دین و ایمان مردم ندارند؟
رد: تاپیک خبر های متفرقه داخلی صدا و سیما
حمید مدرسی (تهیهکننده مجموعه کلاه قرمزی) گفت: بر اساس توافقهای صورت گرفته با مدیران شبکه دو پخش برنامه کلاه قرمزی در اعیاد سال ۹۲ نیز ادامه خواهد داشت. وی افزود: عروسکها و کاراکترهای تازهای به این برنامه اضافه نخواهند شد و کلاه قرمزی با همان ساختاری که در ایام نوروز دیده شد، روی آنتن میرود.
وی گفت: قسمتهای ضبط شده در حال مونتاژ هستند تا برای پخش در اعیاد آماده شوند.
مدرسی همچنین از استقبال بینظیر مخاطبان از این برنامه تلویزیونی خبر داد و افزود: بر اساس برنامهریزیهای صورت گرفته قرار بود پخش این برنامه تا ۱۳ فروردین روی آنتن برود اما با توجه به استقبال مردم و درخواست مدیران پخش کلاه قرمزی ۹۲ تا ۱۶ فروردین ادامه پیدا کرد.
وی تصریح کرد: نوروز امسال با افزودن دو عروسک جدید برنامه شاد و مفرحی را به خانه مخاطبان خود بردیم و در اعیاد نیز قصد داریم لحظههای خوشی را برای هموطنان رقم بزنیم.
رد: تاپیک خبر های متفرقه داخلی صدا و سیما
2 سال دیگر تمام فرستندههای تلویزیونی ایران دیجیتال میشوند
فرستندههای تلویزیونی آنالوگ در کشور به تدریج جای خود را به فرستندههای دیجیتال میدهند.
به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، تلاش نیروهای فنی صدا و سیما باعث افزایش پوشش تلویزیون دیجیتال به بیش از 65 درصد جمعیت کشور شده است.
همزمان با روند جهانی تغییر سیستم آنالوگ به دیجیتال، از سال 1378 گروههای مطالعاتی معاونت فنی صدا و سیما بررسی استانداردهای مختلف عرصه دیجیتال در جهان را آغاز کردند و پس از این بررسیها سیستم DVB-T انتخاب و سرانجام با راه اندازی اولین فرستنده با استانداردMPEG-2 در سال 82 ، پخش دیجیتال در ایران آغاز شد. در سال 85 استاندارد(MPEG-4) به جهت کیفیت و ظرفیت بالاتر سیگنال جایگزین این استاندارد شد و قرارداد های خرید فرستنده های جدید در سال 1386 منعقد شد.
به گزارش اداره کل گسترش فرستندههای تلویزیونی و رادیویی اف ام، با تمهیدات اندیشیده شده، این پروژه ملی در 4 فاز کاری اولویت بندی شد. فاز اول پروژه که پوشش دهنده مراکز استانها و 3 مرکز خاص صدا و سیما بود با نصب اولین فرستنده پرقدرت سری جدید در ایستگاه جماران آغاز شد. روند رسمی افتتاح این فرستندهها با افتتاح فرستنده پرقدرت دیجیتال استان قم همزمان با سفر مقام معظم رهبری به این استان آغاز شد که در پایان سال 1390 و با افتتاح همزمان فرستندههای پنج ایستگاه درازنو گلستان، خسرو آباد خوزستان، مرکز کیش، سوردار مازندران و آخرداغ خراسان شمالی این فاز از پروژه پایان یافت.
در پایان این فاز و در مدت حدود دو سال حدود 60 درصد از جمعیت کشور تحت پوشش دیجیتال قرار گرفته بودند.
فازهای دوم و سوم این پروژه به منظور توسعه پوشش تا 90 درصد جمعیت کشور در حال حاضر در دستور کار این اداره کل است که خوشبختانه با حمایت های صورت گرفته بخش عمده ای از تجهیزات تولید داخل از جمله تجهیزات Hi-Tech از قبیل فرستنده های با قدرت 1W لغایت 6kW در آن بکار گرفته شد.
در این دو فاز همه قراردادهای تامین تجهیزات مورد نیاز 900 ایستگاه هدف در پایان سال 1390 منعقد شده بود و طبق برنامهریزی صورت گرفته تا پایان سال 92 باید اهداف پروژه محقق میشد، ولی متاسفانه به جهت برخی مشکلات پیشبینی نشده از قبیل عدم تخصیص به موقع اعتبارات، تغییرات غیرمنتظره نرخ ارز، تحریمها و مشکلات تولیدکنندگان در تهیه مواد اولیه، پیشبینی میشود این فاز با اندکی تاخیر اجرایی شود.
فاز چهارم پروژه دیجیتال سازی به جهت هزینه های بالای خرید تجهیزات به منظور 6000 ایستگاه کم قدرت در حال حاضر در دست مطالعه است تا مناسبترین و مقرون به صرفهترین راه کار اجرایی جهت تحقق آن استخراج شود.
از دیگر اقدامات انجام شده در این خصوص ایجاد ظرفیت جدید دیجیتال با نصب TS3 در ایستگاه جماران و همچنین حرکت به سمت تکنولوژیهای جدیدتر از قبیل DVB-T2 با نصب فرستنده پایلوت در ایستگاه جماران است.
با توجه به اعلام سال 2015 برای خاموشی فرستنده های تلویزیونی آنالوگ، همچنین هزینه های سنگین نگهداری این فرستنده ها (می توان ادعا کرد هر فرستنده دیجیتال معادل 10 فرستنده آنالوگ است)، اولین فرستنده آنالوگ تلویزیونی کشور در مهرماه سال 1391 و در ایستگاه الوند تهران با کانال 34 خاموش شد.
طبق برنامه ریزی صورت گرفته روند خاموشی فرستنده های تلویزیونی آنالوگ در کشور ادامه خواهد یافت تا به تدریج در سال 2015 تمامی این فرستندهها خاموش شود.
فرستندههای تلویزیونی آنالوگ در کشور به تدریج جای خود را به فرستندههای دیجیتال میدهند.
به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، تلاش نیروهای فنی صدا و سیما باعث افزایش پوشش تلویزیون دیجیتال به بیش از 65 درصد جمعیت کشور شده است.
همزمان با روند جهانی تغییر سیستم آنالوگ به دیجیتال، از سال 1378 گروههای مطالعاتی معاونت فنی صدا و سیما بررسی استانداردهای مختلف عرصه دیجیتال در جهان را آغاز کردند و پس از این بررسیها سیستم DVB-T انتخاب و سرانجام با راه اندازی اولین فرستنده با استانداردMPEG-2 در سال 82 ، پخش دیجیتال در ایران آغاز شد. در سال 85 استاندارد(MPEG-4) به جهت کیفیت و ظرفیت بالاتر سیگنال جایگزین این استاندارد شد و قرارداد های خرید فرستنده های جدید در سال 1386 منعقد شد.
به گزارش اداره کل گسترش فرستندههای تلویزیونی و رادیویی اف ام، با تمهیدات اندیشیده شده، این پروژه ملی در 4 فاز کاری اولویت بندی شد. فاز اول پروژه که پوشش دهنده مراکز استانها و 3 مرکز خاص صدا و سیما بود با نصب اولین فرستنده پرقدرت سری جدید در ایستگاه جماران آغاز شد. روند رسمی افتتاح این فرستندهها با افتتاح فرستنده پرقدرت دیجیتال استان قم همزمان با سفر مقام معظم رهبری به این استان آغاز شد که در پایان سال 1390 و با افتتاح همزمان فرستندههای پنج ایستگاه درازنو گلستان، خسرو آباد خوزستان، مرکز کیش، سوردار مازندران و آخرداغ خراسان شمالی این فاز از پروژه پایان یافت.
در پایان این فاز و در مدت حدود دو سال حدود 60 درصد از جمعیت کشور تحت پوشش دیجیتال قرار گرفته بودند.
فازهای دوم و سوم این پروژه به منظور توسعه پوشش تا 90 درصد جمعیت کشور در حال حاضر در دستور کار این اداره کل است که خوشبختانه با حمایت های صورت گرفته بخش عمده ای از تجهیزات تولید داخل از جمله تجهیزات Hi-Tech از قبیل فرستنده های با قدرت 1W لغایت 6kW در آن بکار گرفته شد.
در این دو فاز همه قراردادهای تامین تجهیزات مورد نیاز 900 ایستگاه هدف در پایان سال 1390 منعقد شده بود و طبق برنامهریزی صورت گرفته تا پایان سال 92 باید اهداف پروژه محقق میشد، ولی متاسفانه به جهت برخی مشکلات پیشبینی نشده از قبیل عدم تخصیص به موقع اعتبارات، تغییرات غیرمنتظره نرخ ارز، تحریمها و مشکلات تولیدکنندگان در تهیه مواد اولیه، پیشبینی میشود این فاز با اندکی تاخیر اجرایی شود.
فاز چهارم پروژه دیجیتال سازی به جهت هزینه های بالای خرید تجهیزات به منظور 6000 ایستگاه کم قدرت در حال حاضر در دست مطالعه است تا مناسبترین و مقرون به صرفهترین راه کار اجرایی جهت تحقق آن استخراج شود.
از دیگر اقدامات انجام شده در این خصوص ایجاد ظرفیت جدید دیجیتال با نصب TS3 در ایستگاه جماران و همچنین حرکت به سمت تکنولوژیهای جدیدتر از قبیل DVB-T2 با نصب فرستنده پایلوت در ایستگاه جماران است.
با توجه به اعلام سال 2015 برای خاموشی فرستنده های تلویزیونی آنالوگ، همچنین هزینه های سنگین نگهداری این فرستنده ها (می توان ادعا کرد هر فرستنده دیجیتال معادل 10 فرستنده آنالوگ است)، اولین فرستنده آنالوگ تلویزیونی کشور در مهرماه سال 1391 و در ایستگاه الوند تهران با کانال 34 خاموش شد.
طبق برنامه ریزی صورت گرفته روند خاموشی فرستنده های تلویزیونی آنالوگ در کشور ادامه خواهد یافت تا به تدریج در سال 2015 تمامی این فرستندهها خاموش شود.
صفحه 1 از 2 • 1, 2
مواضيع مماثلة
» جدیدترین اخبار ماهواره در این تاپیک
» جدیدترین اخبار کانالهای ماهواره در این تاپیک
» پخش نوزده شبکه استانی صدا و سیما از ماهواره بدر (عربست)
» پخش نوزده شبکه استانی صدا و سیما از ماهواره بدر (عربست)
» تاپیک دانلود نرم افزار های استارست مدل 2100 اچ دی ورژن های مختلف + کانال ادیتور
» جدیدترین اخبار کانالهای ماهواره در این تاپیک
» پخش نوزده شبکه استانی صدا و سیما از ماهواره بدر (عربست)
» پخش نوزده شبکه استانی صدا و سیما از ماهواره بدر (عربست)
» تاپیک دانلود نرم افزار های استارست مدل 2100 اچ دی ورژن های مختلف + کانال ادیتور
صفحه 1 از 2
صلاحيات هذا المنتدى:
شما نمي توانيد در اين بخش به موضوعها پاسخ دهيد